Trăim într-o societate cu un puls tot mai alert în care copiii interacţionează firesc cu un flux de informaţii din ce în ce mai intens. În această avalanşă de evenimente, părinţii şi profesorii nu trebuie să piardă din vedere faptul că şi educaţia privind gestionarea situațiilor de urgență este o parte esenţială din informaţiile necesare unui copil.
O tot mai mare libertate a copiilor, lipsa de supraveghere intenţionată şi conştientă din partea părinţilor, par să fie cauzele cele mai frecvente generatoare ale comportamentului nedorit la copil, astfel unul dintre scopurile esenţiale ale școlii şi familiei este acela de a forma la copii deprinderi morale şi civice, care, în primul rând, să prevină producerea unor evenimente nedorite şi, în al doilea rând, să ştie cum să se comporte în caz de apariţie a unor situaţii de urgenţă.
Educarea privind apărarea împotriva incendiilor nu înseamnă să li se interzică copiilor tot ceea ce are legătură cu focul. Se ştie că focul i-a faşcinat mereu pe copii şi, prin urmare, este necesar ca de la cele mai fragede vârste copiii să afle care sunt pericolele focului şi fumului şi să se exerseze cu ei comportamentul corect în caz de incendiu sau în diferite situaţii de urgenţă. Copiii trebuie să cunoască rolul focului în viaţa omului şi să înţeleagă efectele utilizării incorecte a acestuia, motiv pentru care adulţii în grija cărora se află aceştia, fie că este vorba de părinţi, bunici, bone sau cadre didactice, sunt obligaţi, chiar şi de legislaţia în domeniu, să ia toate măsurile pentru prevenirea jocului copiilor cu focul sau în condiţii sau locuri în care se pot produce incendii.
Pornind de la considerentul că educaţia unui copil nu se limitează doar la a-l învăţa să vorbească, să deseneze, să cânte, să se joace, să scrie, să citească şi să calculeze, ci şi la învăţarea felului în care trebuie să se comporte în situaţii de urgenţă, Proiectul educațional „Pompierii, prietenii noştri!”va pune bazele unui comportament adecvat de la o vârstă fragedă.
Galerie de imagini